אחסון אתרים

   

אחסון אתרים

 

אחסון אתרים הוא נושא שתאלץ להתמודד איתו בשלב זה או אחר כי לא משנה איזה סוג של אתראתה מתכנן: אתר בית של חברה, אתר סחר אלקטרוני, אתר תוכן חדשותי וכו', כל אתר חייב להיות מחובר לרשת האינטרנט בכדי שהוא יוכל לפעול. לכן, יש להתחיל למצוא פתרונות אחסון אתרים כבר בשלב הזה של תכנון ובניית האתר בכדי לברר כמה שיותר אלטרנטיבות ובכדי למצוא את פתרון האחסון הנכון.

 

לפני שנתחיל לספר לך על פתרונות אחסון לאתרים חדשים, חשוב לדעת ששדרוג של אתר קיים דורש גם מחשבה מחדש על פתרונות אחסון. נכון שמדובר על אותו אתר אבל בהרבה מקרים אתר חדש מקבל שם חדש, כתובת חדשה (כחלק מהשדרוג) ולעתיתים שדרוג אתר כלול גם בשינוי הנפח שלו ובעיקר בהגדלתו (הוספת קבצי מוזיקה, קבצי וידיאו, משחקים, מאסות של מאמרים וכתבות ועוד).

ככל שאתר הינו בעל נפח גדול יותר כך אחסון אתרים הוא הוצאה גדולה יותר ולכן, גם שינויים דרסטיים באתרים דורשים חשיבה מחדש על הנושא של אחסון אתרים. מצד שני, חשוב לציין כי כאשר מדובר על שינויים מינוריים באתרים, שינויים לא מהותיים ולא קיצוניים, לא שווה בכלל להסיר את האתר מהשרת שכן כל שינוי כזה בעצם פוגע בקידום של האתר ברשת. ברגע שמסירים אתר מהרשת ולאחר מכן מאחסנים אותו מחדש, מנוע החיפוש מתייחס אליו כאל אתר חדש וזה פוגע בקידום שלו שכן מנוע החיפוש נותן עדיפות לאתרים ותיקים.

 

אחסון אתרים במקרים של אתרים גדולים בעלי נפח גדול יהיה אחסון יקר יותר כאמור על פי המודל של אחסון אתרים בתשלום יומי. חברות המציעות פתרונות של אחסון אתרים על פי דמי אחסון יומיים יגבו מכל יותר כאמור על אתר מסוג זה ולכן יש שתי אפשרויות: אפשרות ראונה היא לאמץ את המודל של אחסון אתרים תמורת פרסום. מודל זה של אחסון אתרים מבטיחלכם אחסון על גבי שרת של חברת אחסון אתרים, כולל תמיכה טכנית ותחזוקת האתר, וכל זה ללא תשלום ובתאני אחד - בתנאי שתאפשרו לחברת אחסון אתרים להעלות פרסום של גוגל (מנוע החיפוש גוגל) לעמוד הבית באתר שלכם. כך שאתם לא משלמים וחברת אחסון אתרים מרוויחה ישירות מגוגל.

 

הפיתרון שהוצע תחילה, של אחסון אתרים בתמורה לשטחי פרסום הוא פיתרון מצויין עבור אתרים כבדים בעלי נפח רב, אתרים אשר דמי האחסון שלהם היו יקרים יותר מהרגיל אבל יחד עם זאת, הם נאצלים לוותר על שטח פרסום. מודל זה אינו מתאים לאתר תוכן - אתר הנהנה מתנועת גולשים ערה. מספיק שיש לאתר למעלה מ-8000 גולשים יחודיים ליום, בעיקר כשהוא אתר נישה או אתר שפונה לציבור ממוקד כגון אתר ילדים, אתר נשים או אתר נוער וכו'. שכן במקרה הזה, האתריכול להציע את שטחי הפרסום ישירות למפרסמים ולהרוויח סכומים יפים מפרסום. במקרים אלו, שווה לשלם דמי אחסון יומיים ולהרוויח יותר ממפרסמים. השאלה היא איזה מודל אתר יש לכם.

 

אם יש לכם אתר חברה קטן, לא פופולארי, בו כמעט ולא מבקרים גולשים, סביר להניח שלא תוכלו להנות מפרסומים פרט לפרסום המוצר שלכם בעצמכם ולכן זהו מודל מצויין וחסכוני.