כתיבה שיווקית

   


כתיבה שיווקית - עיסוק מכובד ומכניס

 

בעבר, רק לפני מעט יותר מעשור, כל מי שרצה להתפרנס מכתיבה שמע את המשפטים הבאים: "אי אפשר לשלם שכר דירה מכתיבה" או "כשרון כתיבה לא מכסה את שכר הדירה"ועוד. כיום, כעשור מאז התפשטות האינטרנט, כתיבה שיווקית היא אכן מקצוע ממנו אפשר להתפרנס ואפילו בכבוד. אם תבדקו הצעות עבודה באתרים בהן מתפרסמות מודעות דרושים, אתרים כגון JOBNET, ALLJOBS ועוד, תגלו עשרות משרות פתוחות בקטגוריה של מרקום, מנהלי תקשורת שיווקית, מומחי כתיבה שיווקית ועוד ועוד. לא בכדי, האינטרנט בפרט והפתיחות של המשק הישראלי אל העולם הגדול תוך הרחבת מעגל קשרי הסחר (קשרי יבוא ויצוא) עם מדינות העולם הגדול, הולידו צורך קונקרטי ואף תלות בתחום של כתיבה שיווקית.

 

כתיבה שיווקית מכסה את כל אמצעי התקשורת של חברה או גוף מסחרי, ציבורי, חברתי ועוד. כתיבה שיווקית היא הדרך לערוך תכנים מכל סוג שהוא: מסמכים שיווקיים, מכתבים ללקוחות, הצעות עסקיות, חומרים למצגות באינטרנט, חוברות הסברה, מכתבים ועוד. כיום, השוק נשען פחות ופחות על שיחות בינאישיות בארבע עיניים ויותר על ניהול ערוצי תקשורתבאמצעות תקשורת פורמלית - כתובה. לכן, כתיבה שיווקית תופסת חלק מכובד בהתנהלות של השוק העסקי בימינו.

 

כתיבה שיווקית הפכה כל כך מבוקשת בקרב חברות מסחריות המנהלות מחלקות קשרי חוץ,יבוא ו/או יצוא וכן חברות העוסקות בתחום של יעוץ בינלאומי ופיתוח עסקי גלובלי, עד שמתוך הצורך של השוק -נפתחו מגמות ללימודי כתיבה שיווקית.

 

אמנם המסלול של לימודי כתיבה שיווקית הוא עוד חדש וקשה לדעת לאן הוא יוביל והאם הוא יהיה בגדר תנאי הכרחי להתקבלות לעבודה או עדיפות משנית אבל ברור כי הדור הצעיר הבין את הצורך שיש לשוק באנשים המיומנים בתחומי כתיבה שיווקית והם מתחילים להתפתח ולכוון את עצמם לקראת התחום. כתיבה שיווקית היא לרוב מנוהלת על ידי מנהלי השיווק או מנהלי יצוא כשהיא איננה מתקיימת בפני עצמה אלא כזרועה משלימה של פרוייקט.

 

כתיבה שיווקית היא נכס גם עבור ארגונים ממשלתיים וארגונים ציבוריים או חברתיים, ארגוני המגזר השלישי אשר זקוקים לתמיכה, תרומות, הקצאת משאבים, שיתופי פעולה והכרה. כתיבה שיווקית היא הדרך להגיע אל חברות וגופים משפיעים ודרכם להתפשט הלאה אל הציבור הרחב.

 

קשה לדמיין את השוק כפי שהוא כיום ללא הסיוע של צוותי כתיבה שיווקית. בכל חברת הייטק ואפילו בסטארט-אפים יש כיום לפחות אדם אחד אם לא צוות שלם לתחום של כתיבה שיווקית וכמו כן, יש חברות רבות המעניקות שירותי כתיבה שיווקית לחברות ועצמאים הזקוקים לתכנים שיווקיים ואין להם אדם מוסמך ומוכשר על בסיס קבוע. המודל הזה של כתיבה שיווקית כשירות ערך מוסף הוא מודל הולך ומתפתח.